Mijn ouders wonen ver weg, maar ze hebben steeds meer zorg nodig. Ze willen graag bij ons in de buurt komen wonen. Kunnen ze bij Neboplus terecht?

Ja, dat kan. De toegang tot onze woningen is niet beperkt tot mensen uit een bepaalde regio. Onze ouderenadviseur kan uw ouders meer vertellen over alle mogelijkheden. We geven ze met alle plezier een rondleiding door ons gebouw.

Nu ik nog thuis woon, kan mijn familie op ieder moment binnen komen vallen. Kan dat bij jullie ook?

Uw familie en vrienden zijn hier net zo welkom als bij u thuis, op elk moment van de dag. De receptioniste wijst ze graag even de weg.

Ik wil mijn huisdier graag meenemen als ik in Neboplus kom wonen. Kan dat?

Uw huisdier kan gewoon bij u blijven wonen als u in staat bent om zelf voor hem te zorgen en als uw huisdier geen overlast veroorzaakt.

Houd ik mijn eigen telefoonnummer als ik naar Neboplus ga?

Neboplus heeft een eigen telefooncentrale. Dat betekent dat u een nieuw privénummer krijgt. Via Neboplus kunt u ook een nieuw abonnement voor internet of kabeltelevisie afsluiten.

Wat kost het wonen in Neboplus?

Als u een Wlz-indicatie heeft voor ‘zorg met verblijf’, wordt zowel de zorg als het wonen vanuit de Wlz betaald. Als bewoner betaalt u daarnaast nog een eigen bijdrage die afhankelijk is van uw inkomen.
Als u bij Neboplus komt wonen met een zorgindicatie zónder verblijf, betaalt u zelf voor de huur van de woning. Afhankelijk van uw indicatie worden de zorgkosten vergoed door de Wlz en/of uw zorgverzekering. Daarnaast betaalt u een eigen bijdrage
Wilt u als bewoner gebruikmaken van de extra diensten die Neboplus biedt – zoals het wassen en strijken van uw kleding – dan rekenen we daarvoor een vergoeding. Hier vindt u een overzicht van de kosten voor onze extra diensten.
U betaalt een eigen bijdrage aan CAK

Hoe denken jullie over euthanasie?

Neboplus zet zich op grond van haar christelijke identiteit in voor bescherming van het leven en daar past voor Neboplus geen hulp bij zelfdoding of euthanasie bij. De intentie van onze zorg is gericht op de kwaliteit van leven tot en met het sterven van bewoners.
Ondanks intensieve begeleiding en goede zorgverlening kunnen bewoners een wens tot euthanasie uiten. De verantwoordelijkheid voor het bewust levensbeëindigend handelen ligt bij de bewoner en zijn of haar behandelend arts.
Een arts die is aangesteld door Neboplus, aan wie het verzoek om euthanasie wordt gericht, kan aan dit verzoek geen gehoor geven. Uiteraard kan een bewoner die een verzoek om hulp bij zelfdoding of euthanasie doet, wel altijd rekenen op zorgvuldige benadering en begeleiding. 

Hebben jullie een overzicht van de verschillende services die jullie bieden?

Hier vindt u het overzicht van de verschillende diensten die we aanbieden binnen Neboplus, inclusief de kosten.
Ook biedt Neboplus een verhuisservice aan. Afspraken, afhandeling en facturatie worden rechtstreeks door u geregeld via Kattenberg verhuizingen. Meer informatie? Neem contact op met de ouderenadviseurs. 

Kan ik ook een nachtje logeren als mantelzorger?

Ja, dat is mogelijk. U kunt dit bespreken met de contactverzorgende.

Hebben jullie een cliëntvertrouwenspersoon?

Ja, Neboplus heeft een cliëntvertrouwenspersoon van Adviespunt Zorgbelang in Arnhem. Elke bewoner die onder de Wet Zorg en Dwang valt, heeft recht op een cliëntvertrouwenspersoon. De cliëntvertrouwenspersoon kan ondersteunen en informatie geven bij vragen die er ontstaan rondom onvrijwillige zorg en in het doorlopen van een klachtenprocedure. De cliëntvertrouwenspersoon is bereikbaar via telefoonnummer 088 - 929 4099.

Wie kan mij ondersteunen als het zelf niet lukt?

Er is veel te regelen als u bij Neboplus komt wonen. Onze ouderenadviseurs kunnen u bijstaan met advies en ondersteuning voor al het papierwerk. Onze opnamecoach kan u begeleiden bij de meer praktische zaken en begeleidt u tot u helemaal bij ons gesetteld bent. Vanaf dat moment is de contactverzorgende het eerste aanspreekpunt voor u als bewoner, maar ook voor uw naasten. Deze verzorgende bespreekt regelmatig met u of het goed gaat, overlegt eventueel met uw arts of andere afdelingen. Alles wat relevant voor u of uw naasten is, zet zij in het Cliëntportaal van ons digitale systeem, waar altijd toegang voor u en uw naaste is. Elke client heeft recht op een onafhankelijk clientondersteuner. U kunt daarvoor terecht bij Stichting MEE Veluwe 055 – 526 9200 / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en Clientondersteuning plus 085 – 4866 700 / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..